Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Nasze Amaretto

wpisy na blogu

Wpis dla ludzi zastanawiających się nad pompą ciep

Blog:  naszeamaretto
Data dodania: 2013-11-25
wyślij wiadomość

Witam

Postanowiłem dodać wpis mówiący o moich spostrzeżeniach po blisko rocznym mieszkaniu w domu z pompą. Większość ludzi zastanawiających się nad zakupem pompy ciepła googlując mam nadzieje że trafi na ten wpis.

Pierwsza uwaga która rzuca mi się na klawisze i sprowokowała mnie do napisania tego wpisu to temperatura przewodzenia ciepła panele vs. Kafle. Jeśli ktoś w sklepie z panelami powie wam że są specjalne panele pod podłogówkę i są też takie specjalne podkłady pod panele z podłogówką i że jak się kupi takie panele i podkład to nie ma różnicy czy kafle czy panele to zapytajcie się czy ta osoba nie miała problemów w szkole z fizyką.

Jak wiecie mamy w domu 100% podłogówki i cały czas z żoną twierdzimy że jest to najlepsze rozwiązanie dla nas. Chciałem wam tylko pokazać wyniki dzisiejszego testu. Test był wykonywany przy temperaturze na zewnątrz -1C’. Temperatura na dole ca.22C’, temperatura na piętrze ca. 20C’ na dole mamy wszędzie kafle temperatura kafla na dole pod czas testu to 24,6C’, temperatura panela na piętrze 22,7C’. Temperatura zadana jest taka sama na piętro i na parter. Ktoś może powiedzieć „masz źle ocieplone poddasze” itp. ale śpieszę wyjaśnić iż temperatura podłogi na piętrze wynosi 23,4C’. Wnioski: kafle szybciej się nagrzewają, lepiej przewodzą ciepło i dłużej je kumulują. Niestety z żoną nie wyobrażamy sobie posiadania kafli w sypialnie czy pokoju dziecka. Poniżej zdjęcia z testu

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

Teraz co do eksploatacji samej pompy. Na tą chwile nie posiadamy żadnego innego źródła ciepła niż pompa. Nawet przy największych mrozach sięgających -25C’ w tamtym roku nie mieliśmy problemy by ogrzała i utrzymała nam w domu temperaturę na poziomie 21 C’ oraz zabezpieczyła nam ciepła wodę do kąpieli (tu dodać należy iż w tamtą zimę nie mieliśmy osadzonych parapetów zewnętrznych, nie mieliśmy dokończonej elewacji, nie mieliśmy-i do dziś nie mamy podbitki, no i była to nasza pierwsza zima po wybudowaniu tom-patrz wilgoć technologiczna itp). W tamtym roku również dużo zajęło mi eksperymentowanie i szukanie optymalnych ustawień. W tamtym roku było całkiem fajnie jeśli chodzi o koszta a ten rok zapowiada się dużo lepiej. Poniżej  tabela zużycia prądu przez nasz dom. Niestety nie mam osobnego licznika na pompę więc zużycie jest podane całościowe (przypominając mam w domu wszystko na prąd: indukcja, piekarnik, zmywarka, pralka, pompa w studzience przepompowej do oczyszczalni ścieków itp).

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

Średnia za 12 miesięcy wyszła mi ca. 655 kWh co przy naszej taryfie przy cenie prądu ca. 0,525 zł (to średni koszt kwh z ostatnich 3 miesięczny liczony z faktur dla naszej 2 strefowej taryfy) daje nam średnią miesięczną na poziomie 343 zł za całość prądu. Minimalny zużycie prądu jak mieszkamy od grudnia to 326 kWh, max to 1018 co daje nam minimalny rachunek na poziomie min 171 zł i max 534 zł. Niecałe 172 złotych płaciliśmy za lipiec gdzie pompa grzała nam tylko ciepłą wodę tak więc spłycając cały mój wywód patrząc na ogrzewanie domu samo ogrzewanie kosztuje mnie w extramlanych wypadkach nie więcej jak 340 zł a średnio nie więcej jak 140 złotych. Myślę że w tym roku wynik ten się poprawi o jakieś 15% zresztą już z żoną zauważamy to. A to wszystko całkowicie bez obsługowo i bez awaryjnie. Reasumując jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego wyboru :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

16Komentarze
rozeta2  
Data dodania: 2013-11-25 20:40:16
No, super wpis. Ja też bazuje tylko na podłogówce ale z pieca gazowego - niestety w górach (prawie niemożliwe odwierty, skaliste podłoże) nie mam jak efektywnie wykorzystać pompy ciepła (szkoda bo bardzo chciałem). Podobnie jak Wy na parterze glazura na poddaszu panele.
odpowiedz
madic27  
Data dodania: 2013-11-25 21:33:55
bardzo fajny wpis i przydatny.musze przyznac że rachunki płacicie bardzo niskie,szkoda tylko ze na poczatku tyle nalezy zainwestować.pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2013-11-25 21:38:28
Cieszę się że pozytywnie opisujecie działanie tego urządzenia , też się zdecydowaliśmy na pompe ciepła , mam nadzieję że będziemy też tanio ogrzewać :) Pozdrawiamy!!
odpowiedz
Data dodania: 2013-11-25 21:39:54
Cześć:) Nie mam pompy ciepła,więc nie wypowiadam się na ten temat.Najważniejsze,że jesteście zadowoleni z działania i efektu ekonomicznego:) Chciałam się ustosunkować do wypowiedzi-kafle vs panele. Według mnie różnica w temp.kafli,a paneli jest znikoma,biorąc pod uwagę,że był dawany podkład. Ja będę miała panele drewniane trójwarstwowe,które będą klejone do podłoża.Nie będzie podkładu,który jest dodatkowym izolatorem.Pozdrawiam
odpowiedz
my-home  
Data dodania: 2013-11-25 22:00:56
Dobry wynik jak za całą energię. My też mamy kafle na parterze, a w sypialnych pokojach panele i ogrzewanie podłogowe w całym domu. Po zeszłej zimie jesteśmy też zadowoleni z działania naszej pompy i mamy nadzieję, że tej zimy też będzie korzystniej po osuszaniu technicznym domu. W październiku położyłem panele i zauważyłem chwilowy spadek temperatury o kilka stopni, ale po około dwóch dniach wróciła do ustawionej po nagrzaniu się paneli i jest ok. Ten wynalazek to super sprawa, pozdrawiam;)
odpowiedz
Data dodania: 2013-11-25 22:02:18
no ciekawe wyliczenia u mnie w tamtym roku spalił 3t grochu po 850 zł co za sam opał wychodzi per mc na cały rok 212 zł + energia za pompy nie wiem le tego wyjdzie ale mam alphy 2 jedna zużywa 5W a od podłogówki 18W + ślimak i dmuchawa myślę że maks wyjdzie 260 zł. miesiąc grzałem wodę grzałka aby sprawdzić ile wyjdzie i wyszło również 170 zeta
odpowiedz
my-home  
Data dodania: 2013-11-25 22:28:37
Mam jeszcze pytanie o rodzaj dolnego źródła u was i co wpłynęło na decyzję dwustrefowego licznika energii?
odpowiedz
Data dodania: 2013-11-25 22:52:52
2 strefy
Dolne źródło to 2 odwierty pionowe po 70m każdy (mamy glebę gliniastą mocno wilgotną). Za licznikiem 2 strefowym są argumenty wynikające z tryby naszego życia: mamy kuchnie otwartą z salonem więc zmywarkę nastawiamy jak śpimy (tańsza taryfa), z reguły idziemy spać po 22 więc i największe zużycie ciepłej wody mamy w tańszej taryfie, w Polsce najniższe temperatury są w nocy tańsza taryfa zaczyna się od 22 do 6 rano więc większość nocy grzejemy się w tańszej taryfie. W weekendy jesteśmy całą rodziną w domu i praktycznie tylko wtedy mamy czas na generalne pranie, sprzątanie, odkurzanie, prasowanie. W naszym przypadku wychodzi taniej. Żeby przedstawić to na liczbach jak ostatnio spisywałem licznik w droższej taryfie zużyliśmy 223 kWh w tańszej 404 kWH. Generalnie nie pilnujemy się godzin, nie czekamy aż zacznie się tańsza taryfa taki mamy tryb życia.
odpowiedz
Odpowiedź do my-home
domeos  
Data dodania: 2013-11-26 05:03:18
Super wpis, wiesz chyba czekałam na niego, ponieważ bardzo zastanawiamy się z mężem co położyć w salonie na podłogówkę. Zamiar był taki że jakaś deska trójwarstwowa ale szczera rozmowa z naszym znajomym, sprawiła że chyba raczej będzie to płytka drewnopodobna ze względu na te dwa dodatkowe stopnie ciepła więcej. Firma która robi mi całą hydraulikę wraz z rekuperacją jest to ta sama co u Was, a namiary na nią zawdzięczam Wam, jeszcze raz dziękuję za link jaki przesłaliście mi jakiś czas temu. Jestem z nich bardzo zadowolona, pracują uczciwie i rzetelnie. Mam nadzieje że zamontowanie pompy ciepła to będzie najlepsza rzecz w moim domu. Pozdrawiam serdecznie :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-11-26 08:23:13
Właśnie Marzenko tak się zastanawiam,czy ta różnica dwóch stopni ma jakieś znaczenie? Rozumiem gdyby było-kafle 23,a panele powiedzmy 18-19 st. Od wiosny do jesieni,przy wyłaczonym ogrzewaniu kafle będą zimne.Może przy pompie ciepła ten rachunek ekonomiczny będzie inny i podłogówka może grzać praktycznie cały rok.pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do domeos
domeos  
Data dodania: 2013-11-26 17:51:11
Marzenko w naszym wieku dwa stopnie, to już dużo, to jeden sweter mniej na grzbiecie :))))))
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2013-11-26 19:51:10
Masz rację!:) Barchany można zrzucić i sztringi założyć:)))
odpowiedz
Odpowiedź do domeos
Data dodania: 2013-11-26 19:52:06
2 stopnie
Powiem że 2C' to odczuwalna różnica ale dla nas to pasuje dlatego że wolimy spać w temperaturach ok 20C' a resztę dnia w okolicach 22C' a na starość nie będziemy mieli siły chodzić na górę ;) więc nie będziemy czuli że jest tam inna temp.
odpowiedz
Odpowiedź do domeos
Data dodania: 2013-11-26 20:26:02
Ecoenergy
Ciesze się że firma spełnia twoje oczekiwania. Nie wiem czy opowiadałem Ci historie jak na nich trafiłem. Przyjaciel mojej rodziny 12 lat temu poprosił swojego kolegę o założenie takiego wynalazku jak pompa. Kolegą tym był tata Mariusza. Pompa chodzi od 12 lat bezawaryjnie to najlepsza wizytówka firmy. Mariusz dalej prowadzi i rozwija tą firmę utrzymując wysoki poziom.
odpowiedz
Odpowiedź do domeos
Data dodania: 2013-11-26 10:28:43
fajny wpis, oby więcej takich! Bo co innego wybrać a co innego jest użytkować, opinie po roku używania prze kogoś bardzo cenne.Tylko podane koszty są oczywiście proporcjonalne do mocy pompy i wielkości domu. Ja przy mocy 11Kw i powierzchni 220 m2 nastawiam się na duże koszty, ale do przeżycia bo jednak komfort większy. Doceniam to narazie po tygodniu pracy pompy. Po 5 zimach z ekogroszkiem już mam go dość. Na podłogę planuje jak ty kafle na dół, panele do góry, musi być dobrze. pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2013-11-26 19:56:18
dziękuje, pamiętam że zawsze jak miałem okazję przeczytać takie opinie twierdziłem iż jest to najrzetelniejsza opinia jaką mogę uzyskać. My mamy pompę 6KW ale i domek malutki, ale prawda jest taka że im większy domy tym opłacalność pompy jest większa, przy twoich 220 m2 nie wyobrażam sobie przerzucenia 6 czy 8 ton węgla żeby ogrzać taki dom.
odpowiedz
Odpowiedź do andzias77

Oczko wodne

Blog:  naszeamaretto
Data dodania: 2013-07-16
wyślij wiadomość

Oto i one specjalnie na prośbę blogowicza tomczdz jeszcze raz umieszczamy zdjęcia naszego oczka wodnego. Teraz prezentuje się duuuuuużo lepiej po rozplantowaniu ziemi i samoistnemu napełnieniu wodą.

  • widok z tarasu

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • widok z poddasza

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • nawet juz tatarak w nim rośnie :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • po ostatnich opadach wody znacznie przybyło

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

  • woda jest nieciekawa, ale właśnie kwitniesmiley

blog budowlany - mojabudowa.pl

Oczko kopaliśmy głebokie na 2 m w większym okręgu, a w mniejszym na ok 1,4 m - 1,5 m. Jeżeli chodzi  o powierzchnię naszego stawku to mniej więcej jest to 12 m długości na 9 m szerokości.

10Komentarze
Data dodania: 2013-07-16 13:46:30
I jak ..to będzie woda stojąca ? nie zasilana żadnym strumyczkiem....bez odpływu...???
odpowiedz
Data dodania: 2013-07-16 14:00:32
Jeżeli czytałeś wcześniejsze wpisy, to do oczka są wpuszczone rury spod rynien, glebę mamy gliniastą, więc woda sama stoi, a że poziom wód gruntowych u nas baaardzo wysoki, to i woda sama podchodzi. Kilka metrów za oczkiem płynie strumyk (rów melioracyjny), który raz jest 3/4 pełny, a raz wysycha. Zobaczymy jak woda będzie nabierała w oczku po roztopach i ewentualnie zrobimy tak, by woda się przelewała do strumyka :)
odpowiedz
Odpowiedź do tyberiuszmalopolska
Data dodania: 2013-07-16 14:15:35
aaaa w ten sposób działa to ustrojstwo ....:) no to pomysł na 6.0 i oby działało według założenia...:)))) gratuluję inwencji i wykonania...:))))
odpowiedz
Odpowiedź do naszeamaretto
Data dodania: 2013-07-16 19:50:57
Dzięki wielkie :) Tez mamy nadzieję, że to ustrojstwo spełni swoja rolę ;)
odpowiedz
Odpowiedź do tyberiuszmalopolska
tomczdz  
Data dodania: 2013-07-16 13:54:36
Piękne oczko i wystarczająco głębokie... Teraz tylko wpuścić rybki i można się z piwkiem relaksować. Woda Wam nie ucieka???
odpowiedz
Data dodania: 2013-07-16 14:03:15
Dzięki :) Rybki już są. Pływa tak ok. 20 karasków, więc tylko browarka w dłoń i można uprawiać trawing nad stawingiem :) Jak na razie wody przybywa, ale sie jeszcze nie przelewa. poza tym stawek fajnie ściąga wodę z terenu dookoła :)
odpowiedz
Odpowiedź do tomczdz
anamar  
Data dodania: 2013-08-13 03:56:30
Ciekawie to wyglada.;)
odpowiedz
Data dodania: 2013-09-20 14:36:05
oczko
My też mamy u nas oczko. Zrobiliśmy go w zamyśle, że woda z opadów będzie się tam gromadziła i nas nie zaleje bo tez mamy teren gliniasty. Dziś moje zdanie zmienia się o 360 stopni. Ze względu na moja córeczkę która ma 2 latka i strasznie się rwie do tego oczka musimy je zasypać i wymyśleć coś innego. Mimo ciągłego pilnowania strasznie się do niego rwie i w żaden sposób nie można jej wytłumaczyć że nie wolno do niego podchodzić.
odpowiedz
Data dodania: 2013-09-20 14:55:23
Pierwsza moja myśl: chyba nie mają dzieci... Chyba, że ogrodzicie płotkiem 1,4 m z furtką dla fanów karpi
odpowiedz
Odpowiedź do artiza85
Data dodania: 2013-09-20 16:56:50
Mamy córcię 6,5 miesięczną i oczko będziemy grodzić :) na wiosnę!
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp

Strych i nie tylko

Blog:  naszeamaretto
Data dodania: 2013-07-14
wyślij wiadomość

Nasz strych jest naprawdę spory i szkoda byłoby takie miejsce zmarnować. Korzystając z desek pozostałych po budowie, tata zrobił z nich podłoge naszego strychu. Była to praca niezmiernie żmudna, wymagająca mase cierpliwości, prawie jak puzzle smiley

Dzisiaj cały strych posiada juz podłogę, a wygląda to tak:

  • na środku mozna sobie spokojnie stanąc i sie wyprostować. Już zaczelismy go zagracać wink

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • poza tym tata zrobił nam drążki do zawieszania ubrań

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • po drugiej stronie ustawiliśmy stare szafki, na dokumenty i wszystkie mniej lub bardziej potrzebne papierzyska, których nie można wyrzucić, a nie chce sie miec tego w domu

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • zejścia chroni prowizoryczna barierka

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nie zrobiłam zdjęcia, ale między krokwiami zrobione zostały półeczki na buty, więc mimo konieczności zagracenia strychu (takie jego przeznaczenie) jest szansa, że zachowamy w miare porządek w tym wszytskim.

Przy okazji chcielibysmy sie jeszcze pochwalić nowym zakupem. Mąż wychaczył na aukcji internetowej traktorek-kosiarkę i z powodu jej atrakcyjnej ceny, postanowilismy go zakupić. Szczęśliwymi posiadaczami stalismy sie w niedziele tydzień temu. Radość była ogromna cheeky Co z resztą widac na zdjęciach poniżej

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Teraz juz trochę łatwiej okiełznać te nasze 96 arów smiley

 

Na koniec kawałeczek naszego wiatrołapu z sierściuchami w roli głównej. Bardzo podoba im sie to miejsce, tym bardziej, że raczej nie pozwalamy im tam przebywać smiley

blog budowlany - mojabudowa.pl

Pozdrawiamy i zyczymy udanej i spokojnej niedzieli!!!

3Komentarze
blanca  
Data dodania: 2013-08-23 15:28:46
Cudnie już u Was, wszystko powoli dopieszczone, podoba mi się. U nas prace bardzo powoli idą. Z dnia na dzień mąż z pracy później wraca :( Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2014-02-09 21:44:55
Super ta ławeczka gdzie ją kupiliście? Widzę, że też macie w tym samym miejscu co ja skrzynkę, chciałabym ją jakoś ukryć ale nie mam na razie pomysłu, widzę że wy zakryliście wieszakiem... :)
odpowiedz
Data dodania: 2014-02-10 21:38:27
Ławeczka to nabytek z Jyska, lite drewno, więc naprawdę fajna jest. My tylko uszyliśmy pokrowiec w pasy, bo po pierwsze taki ma być motyw przewodni tego wiatrołapu: biel, czerń i szarość, a po drugie oryginalny jest biały, który bardzo szybko się brudzi :) Co do skrzynki - wieszak naprawdę nieźle ją maskuje :D Od strony wejścia prawie jej nie widać :)
odpowiedz
Odpowiedź do mylllena

Ogrodzenie zrobione

Blog:  naszeamaretto
Data dodania: 2013-07-13
wyślij wiadomość

Udało się i mamy ogrodzone trzy ściany naszej działki, poszło chłopakom bardzo sprawnie! A oto fotorelacja

  • małżonek sprawdza swoje wykonanie, inwestor, wykonawca i kontroler jakości w jednym smiley

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • widok z rogu działki w kierunku domku

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Poza tym pewnego ciepłego, słonecznego i jeszcze bezdeszczowego dnia przyjechał pan koparkowy i porozrzucał ziemię, która pozostała z wykopu oczka. Przy okazji wrzuciliśmy rury drenarskie pełne, które zostaną podłączone do rynien i w ten sposób będziemy odprowadzać deszczówkę do oczka wodnego

blog budowlany - mojabudowa.pl

A przy tym wszystkim nasza mała spała w najlepsze na tarasie

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

W poniedziałek przyjechał spych i wszystko porównał i wygląda to już naprawdę nieźle, ale niestety nie udokumentowałam tego, a dzisiaj po ostatnich ulewach nasze  podwórko przypomina bagna biebrzańskie frown

2Komentarze
tomczdz  
Data dodania: 2013-07-14 12:31:27
Jeśli można prosić o zdjęcia Waszego oczka... Jak głęboko kopaliście??
odpowiedz
Data dodania: 2013-07-16 12:12:52
Nie ma sprawy, zaraz wrzucę wpis z kilkoma ujęciami naszego oczka :)
odpowiedz
Odpowiedź do tomczdz

Słupki pod ogrodzenie

Blog:  naszeamaretto
Data dodania: 2013-06-30
wyślij wiadomość

Trzeba się trochę napracować, by ogrodzić 96 arów działki i dodam, że jedą ścianę, wspólną z sąsiadem, juz mamy ogrodzoną, a ścianę frontową na razie musimy sobie darować z powodów finansowych. Przód planujemy bardziej reprezentacyjny smiley

A teraz sprawozdanie z postępów pracy.

  • Najpierw trzeba było okosić teren, by przygotować go do kopania dołków pod słupki

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nasz kocur bardzo się dziwił i nie mógł pojąć, dokąd prowadzi ten sznureczek???blush

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • Kiedy wydawało się, że jest linia wyznaczona, są chęci, to i dołki łatwo będzie wykopać, okazało sie, że nic bardziej mylnego! Wykopanie 75 dołków w glinie na łące, to poprostu jakis horror!!! W tym momencie z dobrą radą pojawił się kolega-młody-inwestor, polecił by zakupić sobie świder. Jak rzekł, tak też uczyniliśmy i dzień później staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami świdra Fiskarsa 22 cm. I wtedy przyszłość ogrodzeniowa stała się jaśniejsza. Trzy dni robocze ( z przerwą na deszczową środę) i dołki były wykopane, a mąż-inwestor niewypowiedzianie z siebie dumnysmiley

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • Następnie całą sobotę mąż - inwestor kręcił beton, a dwóch tatów za pomocą wózka budowlanego jednokołowego transportowali go w miejsce, gdzie miały stanąć słupki.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl Żeby nie było. Na drugim planie widać kosiarkę, gdyż kiedy mąż ukręcił odpowiednią ilość betonu, to brał za kosiarkę i dwie długości i powrót do bertoniarki smiley

  • W wyniku tej pracy sobotniej i częściowo dzisiejszej niedzielnej słupki prezentują się następująco:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Posesja się jakoś zmniejszyła cheekya na pewno jest w zasięgu wzroku.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A w środę plan jest następujący - naciaganie siatki i obrazki jak z niedzieli na początku czerwca będą zapewne rzadsze

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jeżeli juz doszła do opisu widoków z tarasu, to w zeszłą sobotę księżyc nad wąwozem był kolosalnych rozmiarów. Robił wrażeniesmiley

blog budowlany - mojabudowa.pl

8Komentarze
madic27  
Data dodania: 2013-06-30 17:04:28
:-)
96 arów o matko kawał działki do ogrodzenia ale siatka nie taka droga a zawsze lepiej wygląda i bezpieczniej.pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2013-07-04 10:30:41
Dokładnie, zgadzam się z Tobą w 100% :)
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
Data dodania: 2013-07-01 20:45:32
No uśmiałem się ...choć mi wcale nie do śmiechu ...ja od przyszłego tygodnia zaczynam identyczną akcję...tylko dla 56 arów....oczywiście przód też zostawiam na lepsze czasy....tylko świder już miałem w założeniu....:) Super Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-07-04 10:33:54
No to trzymamy kciuki za powodzenie twojej akcji, czujemy twój ból hehe. U nas siatka naciąga się do końca. Sprawozdanie wieczorem :)
odpowiedz
Odpowiedź do tyberiuszmalopolska
Data dodania: 2013-07-02 23:07:09
w garwolinie to na ogrodzenie leje się ławę. Moi rodzice w Dorotowie również kopali dołki. ps na jaką głębokość wierciłeś?
odpowiedz
Data dodania: 2013-07-03 20:00:39
W Garwolinie
Nie tylko w Garwolinie leje się podmurówkę pod ogrodzenie. Ja z chęcią tez bym to u siebie zrobił gdybym tylko miał na to zbędną kasę. Teraz grodziłem 2 ściany czyli w sumie 202 metry bieżące a żeby wylać taką podmurówkę musiał bym kupić najmniej 6 metrów betony, bo samemu tyle kręcić nie wyobrażam sobie. Dołki mam wykopane na trochę ponad 40 cm i jest naprawę naprawdę ok.
odpowiedz
Odpowiedź do szycietrzy
Data dodania: 2013-07-05 20:52:28
co to ukręcić 6m betonu, niecałe 2 dni ciągłego kręcenia taką betoniarką jaką posiadasz:) Wyjdzie około 130 betoniarko-taczek/ Przy mojej średniej 9 taczek na godzinę to ni mniej ni więcej 14 godzin. Ja się zaparłem i samemu urobiłem, więc każdy może:)
odpowiedz
Odpowiedź do naszeamaretto
Data dodania: 2013-07-07 08:41:37
taczki
Wiesz tak sobie skalkulowałem że do tego co napisałeś jeszcze musiał bym dodać trochę dnia. Ty lałeś swój beton w jednym miejscu. Ja musiał bym lać podmurówkę na odcinku 202 metrów co daje mi średnio ok 100 metrów taczką razy 2 by wrócić taczką na kurs od betoniarki do miejsca wylania razy ok 130 to w sumie ok 26 km z taczką. Średnia prędkość ok 5 km/h to w sumie ponad 5 h samej jazdy taczką. Musiał bym być niezłym zapaleńcem i naprawdę się uprzeć żeby zrobić 130 betoniarek w ok 14h i jeszcze wozić ten beton ok 26 km taczką.
odpowiedz
Odpowiedź do przebudowa2013
naszeamaretto
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 225088
Komentarzy: 766
Obserwują: 108
On-line: 9
Wpisów: 122 Galeria zdjęć: 420
Projekt AMARETTO
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Warmia
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2017 luty
2015 kwiecień
2014 sierpień
2014 styczeń
2013 listopad
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień